Tunnelivisio
Hesari teki muinoin alustavia tulkintoja länsimetron tehokkuudesta ja on nyt hieman tarkistanut niitä.
Itse selvityksen mukaan 450 miljoonalla eurolla pidennettäisiin työmatkaan kuluvaa aikaa kymmeniltä tuhansilta matkustajilta, lisättäisiin joukkoliikenteen käyttöä Espoossa 5% ja vähennettäisiin Helsinkiin tulevaa henkilöautoliikennettä kokonaiset 0,5%!
Ei kuulosta minusta kovin tehokkaalta. Toisaalta taidettiin 1930-50 -luvuillakin tehdä vastaavia raideinvestointeja työllisyyden ja aluepolitiikan nimissä.
Itse selvityksen mukaan 450 miljoonalla eurolla pidennettäisiin työmatkaan kuluvaa aikaa kymmeniltä tuhansilta matkustajilta, lisättäisiin joukkoliikenteen käyttöä Espoossa 5% ja vähennettäisiin Helsinkiin tulevaa henkilöautoliikennettä kokonaiset 0,5%!
Ei kuulosta minusta kovin tehokkaalta. Toisaalta taidettiin 1930-50 -luvuillakin tehdä vastaavia raideinvestointeja työllisyyden ja aluepolitiikan nimissä.
1 Kommenttia:
Todelliset arvot liittynevät taas rakennusmaan arvonnousuun. Näitä tutkimuksia voidaan aina vetäistä hihasta ja käyttää poliitikkojen ja veronmaksajien hämmentämiseen.
Käytännössä paikallisbussi olisi edelleen paras vaihtoehto, kunhan aikataulut pitäisivät kutinsa ja kalustonsa kokoa räätälöitäisiin.
Lähetä kommentti
<< Home