Suomalainen asiakaspalvelukulttuuri uhattuna
Kiinalaisravintola lounasaikaan. Yksinkertainen bufeelista jossa yksi hinta. Minua ennen asiakas kahden pienen lapsen kanssa kysyy onko erikseen lasten hintoja kun nämä syö niin vähän. Ravintolahenkilö miettii sekunnin ja sanoo "viisi euroa". Asiakas nyökkää tyytyväisenä.
Perinteisestihän ravintolahenkilön olisi kuulunut vastata: "Ei meillä kyllä sellaisia ole ollut!" tai "Nämä hinnat päätetään meidän pääkonttorissa, en minä uskalla nyt mitään sanoa." tai "Etkö sä osaa lukea että hinta on tuo!". Ja asiakas olisi poistunut lastensa kanssa nälkäisenä. Ja ehkä vihaisenakin.
Perinteisestihän ravintolahenkilön olisi kuulunut vastata: "Ei meillä kyllä sellaisia ole ollut!" tai "Nämä hinnat päätetään meidän pääkonttorissa, en minä uskalla nyt mitään sanoa." tai "Etkö sä osaa lukea että hinta on tuo!". Ja asiakas olisi poistunut lastensa kanssa nälkäisenä. Ja ehkä vihaisenakin.
0 Kommenttia:
Lähetä kommentti
<< Home